vineri, 3 mai 2013


BUNICA – OGLINDA COPILĂRIEI MELE


 

Mama tatălui meu, bunica, mi-a fost o mamă și o soră în același timp. Când cădeam ea mă ridica, când mă juleam mă făcea să uit de julitură, când eram obosit ea mă adormea în condiții de 5 stele galactice. Voinică ca o luptătoare , înaltă cât un baobab, caldă ca o vară ecuatorială, protectoare ca un înger divin, bunica se juca, mă hrănea, mă adormea, mă proteja, mă iubea... odată eu m-am speriat de o pisică când eram eu bebeluș și ea mă ținea în brațe. Eu am sărit  și am făcut să cădem și ea se învinuiește și acum:  „Din cauza mea!...”

Cam toată copilăria mea mi-a fost scrisă de bunica mea, ea mi-a spus să îmi fac prieteni, ea m-a învățat de bine și Ea m-a învățat să o iubesc. Eu, cel ajutat, a trebuit să fiu învățat  să o iubesc.

Păr negru din abis, ochi căprui de ciocolată, nas mijlociu și puțin cârn, urechi mari ca ai elfilor și o față superbă, aceasta este  pe scurt descrierea chipului celei ce m-a crescut.

Îi sărutam mâna și ea îmi dădea părul în susși mă săruta pe frunte. Mergeam împreună la umbra copacilor din fundul grădinii. Ea își înfingea degetele în părul meu și începea mângâiatul și scărpinatul. Mă uitam la cer printre frunzele copacilor și o vedeam pe ea , pe mama tatălui meu, bunica, ființa care mi-a fost și este o mamă și o soră în același timp.

 

2 comentarii:

  1. Un frumos buchet de flori si o calda imbratisare ori de cate ori ai ocazia,vor face de rama tabloului bunicii. Nu lipseste absolut nimic din descriere si caracterizare.
    Te poti considera norocos avand-o langa tine. Chiar daca trebaluieste pe afara ori prin casa,primul gand al ei este intotdeauna la tine. Ochiul sever scruteaza orizontul pentru a vedea si indeparta pericole ce numai un adult le poate intrezari,punandu-te la sigur facandu-ti drept scut.
    Catre tine numai privirea blinda si ocrotitoare o are intotdeauna.
    Sa o iubesti si sa o pretuiesti, sa o respecti si sa o bucuri zi de zi cu rezultate bune la scoala obtinand.
    Iar pe plan creativ literar toate succesele ce le vei obtine sa i le dedici ei, bunicii ca le merita deplin.
    Complimenti din nou si mult succes in continuare!
    Bunica,Fiumicino ,Roma.

    RăspundețiȘtergere